تبلیغات
هواپیما - هواپیمای صاعقه(آذرخش)
هواپیما
بلند آسمان جایگاه من است

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

هواپیمای صاعقه(آذرخش)

هواپیمای صاعقه(آذرخش)،حاصل كار تمامی مهندسین ومتخصصان جوان،ایرانی كه شبانه روز زحمت كشیده اند وبا ساخت این هواپیمای كاملاً ایرانی توانستند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتقا ببخشند،كه این امر باعث ترس در دل دشمنان این مرزو بوم ودشمنان اسلام می افتدكه باعث افتخار است.

زنده باد ایرانی هرجای این كره ی خاكیست

ایران یعنی اقتدار

ایران یعنی افتخار

ایران یعنی اتحاد

طراحی هواپیمای صاعقه (نه آذرخش) به طرز چشم گیری شبیه هواپیمای جنگنده - بمب افکن F/A ۱۸ ساخت آمریکا است که به اختصار F۱۸ خوانده می‌شود. بیشترین شباهت در دو سکان عمودی زاویه دار نسبت به محور طولی و صفحات جانبی در کناره‌های هواپیما تا کناره کابین می‌باشد. لازم به ذکر است نمونه اولیه - هواپیمای اف۵ - دارای یک سکان عمودی بوده و فاقد صفحات مذکور در کنار بدنه می‌باشد. در ضمن لازم به ذکر است که سابقه طراحی هواپیما جنگنده در ایران به بعد از انقلاب می‌رسد و طراحی این گونه هواپیما‌ها کاملاً ایرانی و بومی بوده‌است متخصصین ایرانی طراح این هواپیما‌هااستادان دانشگاه هوایی شهیدستاری ومتخصصین صنایع دفاع هستند. ظاهراً ابزار ناوبری اویونیک این پرنده دستخوش تغییرات اساسی گردیده‌است و از سامانه‌های روسی در آن استفاده گردیده‌است. کابین این جنگنده از تجهیزات جدید شامل نشان دهنده‌های دی جی تال و مانیتورهای LCD یا پلاسمای مایع استفاده گسترده گردیده‌است. در بخش تجهیزات خدمه پروازی نیز تغییرات اساسی بچشم می‌خورد، به صورتی که از کلاه‌های پروازی هوشمند جهت هرچه کمتر گردیدن بار کاری خلبان و افسر کمک استفاده گردیده‌است.

 نیروی پیشران

جنگندهٔ آذرخش از دو موتور روسی آردی-۳۳ استفاده می‌کند. این جنگنده بیشتر برای عملیات‌های هوا به زمین طراحی شده ولی در کنارآن توانایی جنگ هوایی را نیز دارد. پیشرانه این هواپیما دو دستگاه است. که البته کمی و یا مقداری کمتر از صاعقه هواپیما است. (ساخت کارخانه جات klimov )[۲])

 مقایسه با اف۵

هواپیمای آذرخش را می‌توان یک جنگنده اف-۵ دانست که در آن مساحت بال‌ها تا حدودی افزایش یافته و موتورها و اویونیک آن با نمونه‌های جدیدتر روسی تعویض گشته‌است. مشهودترین تفاوت این هواپیما با جنگنده اف-۵، ورودی موتورهای به وضوح بزرگ‌ تر آن است که در نتیجه نصب موتور قدرتمند تر و نیاز به ورودی هوای بزرگ‌تر حاصل آمده‌است. همچنین تغییرات واضحی در سکان عمودی آن پدید آمده که می‌توان از آن‌ها به عنوان عوامل کنترل کنندهٔ مانور پذیری فوق العاده و بعضا خارج از کنترل F-۵ دانست. وزن این جنگنده در حالت عادی حدود ۸ تن و در حالت حد اکثر بین ۱۵ تا ۱۸ تن خواهد بود، گفتنی این جنگنده می‌تواند حدود ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ کیلوگرم تسلیحات با خود حمل کند.

قابل ذکر است که اولین بار جنگنده اف-۵، در دهه ۱۹۷۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا ساخته شد.[۳]

امکانات

رادار این هواپیما از نوع N۰۱۹-ME که در ایران بهسازی شده تا کارایی آن بر ضد اهداف زمینی افزایش یابد و برد این هواپیما نیز مانند هواپیمای صاعقه در حدود ٨٠٠ تا ۱۰۰۰ کیلومتر است. این هواپیما یعنی جنگنده آذرخش بیشتر و در واقع برای حمله به اهداف زمینی طراحی و ساخته شده‌است و توانایی جنگ هوایی را نیز دارا است که کاملاً ساخت ایران بوده و برای جایگزینی است. هواپیمای اف۵ و به تبع آن آذرخش به دلیل کوچکی قابلیت حمل مقدار کمی سوخت را دارد که باعث کوتاه شدن برد هواپیما نسبت به هواپیماهای هم عصر خود مانند اف۴ می‌شود. (هواپیمای اف۴ می‌تواند هم وزن هواپیمای اف۵ سوخت با خود حمل کند.) به همین دلیل در زمان جنگ از این هواپیما بیشتر به عنوان هواپیمای گشتی شناسایی و یا جهت بمباران اهداف نزدیک استفاده می‌شد. و البته همین کمبود سوخت قابلیت درگیری با اهداف هوایی و انجام جنگ هوایی یا Dog Fightt را به شدت کاهش می‌دهد

What do you do for a strained Achilles tendon?
شنبه 14 مرداد 1396 12:53 ق.ظ
We're a group of volunteers and opening a new scheme
in our community. Your web site offered us with valuable info to work on. You've done a formidable job and our whole community will be
thankful to you.
hickmanvzxqbcjnvh.soup.io
جمعه 13 مرداد 1396 07:08 ب.ظ
Undeniably consider that that you said. Your favourite
justification seemed to be at the internet the easiest thing to take into account of.

I say to you, I definitely get annoyed whilst folks
consider issues that they plainly do not recognise about.
You controlled to hit the nail upon the highest and also outlined out the entire thing
without having side-effects , other people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thank you
chasehiuctkdzou.wordpress.com
جمعه 6 مرداد 1396 07:49 ب.ظ
Hi there, I read your blogs regularly. Your humoristic style is awesome, keep
up the good work!
Bernadine
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:00 ق.ظ
Hi! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to check it
out. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this to my followers!
Excellent blog and excellent design and style.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

سلام خدمت بازدید کننده های محترم من علی 20ساله مدیر این وبلاگ هستم علاقه ی شدیدی به هواپیما دارم مخصوصاً هواپیمای مدل. از همه ی بازدید کننده های محترم خواهش می کنم که اگر مطلب یا مطالب خوبی دارند میتونن به ایمیلم ارسال کنن تا در وبلاگ به اسم خودشون ثبت کنم.
دوستدار تمام کسانی که عاشق آسمون و پرواز هستند.
ALIZADI72@YAHOO.COM
اینم شماره تلفن همراهم اگه کاری داشتید زنگ بزنید09371051004
مدیر وبلاگ : علی زادی

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • توی این ویلاگ به دنبال چه میگردید؟







نویسندگان