تبلیغات
هواپیما - موتور های شعاعی چگونه کار می کنند
هواپیما
بلند آسمان جایگاه من است

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

موتور های شعاعی چگونه کار می کنند

موتور های شعاعی چگونه کار می کنند

 

 

 

مقدمه در مورد طرز کار موتور های شعاعی (Radial Engines )

 

اگر شما بمب افکن های جنگ جهانی دوم مانند B-25 یا B-17 ، یا اگر هواپیما های بار بری مانند DC-3 را دیده باشید شما با چیزی آشنا می شوید که موتور شعاعی نامیده می شود . بیشتر هواپیما ها در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شدند ، موتور های شعاعی خیلی قدرتمند شعاعی هستند که ملخ هواپیما را می چرخاند .

 

بمب افکن B-25

 

در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که موتور های شعاعی چطور کار می کنند ، چه چیز های آنها را از ساختار موتور های دیگر متفاوت می سازد و چرا آنها برای هواپیما مناسب هستند .

موتور های شعاعی چگونه کار می کنند

 


 

مقدمه در مورد طرز کار موتور های شعاعی (Radial Engines )

 

اگر شما بمب افکن های جنگ جهانی دوم مانند B-25 یا B-17 ، یا اگر هواپیما های بار بری مانند DC-3 را دیده باشید شما با چیزی آشنا می شوید که موتور شعاعی نامیده می شود . بیشتر هواپیما ها در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شدند ، موتور های شعاعی خیلی قدرتمند شعاعی هستند که ملخ هواپیما را می چرخاند .

 

بمب افکن B-25

 

در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که موتور های شعاعی چطور کار می کنند ، چه چیز های آنها را از ساختار موتور های دیگر متفاوت می سازد و چرا آنها برای هواپیما مناسب هستند .

 

ایده اساسى

 

اگر در مورد طرز کار موتور های ماشین خوانده باشید با مفهوم موتور های چهار زمانه آشنا می شوید . پیستون ها در موتور ماشین ها در سه طرح نمونه زیر نشانه داده شده چیده می شوند .

 

خطی – سیلندر ها در یک ردیف مستقیم در طول یک خط چیده می شوند .

 

 

V شکل – سیلندر ها در دو ردیف با زاویه ای نسبت به هم چیده می شوند .

 

 

تخت – سیلندر ها مرتب شده اند در دو ردیف متقابل

 

هر شکل متفاوت مزایایی متفاوتی هم دارد ، هزینه ساخت و مشخصات یک وسیله نقلیه بخصوص را ، شکل می دهد و مناسبتر می سازد . 

ما در قسمت بعدی یک ساختار دیگری را برای پیستون های خواهیم دید که موتور شعاعی نامیده می شوند .

 

داخل یك موتور شعاعى

 

طرح موتور های شعاعی خیلی ساده است . پیستون ها در اطراف  میل لنگ دایره ای وار قرار گرفته اند و مرتب شده اند ، که در شکل زیر نشان داده شده :

 

شما می توانید در تصویر یک موتور پنج سیلندره را ببینید . موتور های شعاعی در نوع سه و نه پیستونی وجود دارند . موتور شعاعی همانند هر نوع موتور چهار زمانه پیستونی  ، پیستون ها ، سوپاپ ها و شمع دارد . تفاوت بزرگ آن در میل لنگ است .

در عوض استفاده از یک شفت بلند در ماشین های چند سیلندره در آن توپی وجود دارد که همه شاتون های پیستون ها به توپی وصل شده اند . یکی از شاتون ها ثابت است که به آن شاتون اصلی (master rod ) گفته می شود و بقیه شاتون ها به انتهای چند ضلعی شاتون اصلی وصل می شوند که به آنها شاتون های اتصال (articulating rods  ) گفته می شود که باعث چرخش میل لنگ و حرکت پیستونها می شود .

 

 

کاربرد ها

موتور های شعاعی چندین مزایا برای هواپیما دارند :

·   آنها می تواند توان زیادی تولید کنند . یک نوع موتور شعاعی در یک هواپیمایی B-17  با نه سیلندر و حجم 1800 اینچ مکعب  ( 5/29 ) ، 1200 اسب بخار توان تولید می کند .

·   ماکزیمم rpm  ( دور در دقیقه ) موتور های شعاعی نسبتاً پایین است بنابراین آنها می توانند بدون هر نوع کاهش دنده ای ملخ هواپیما را بچرخانند .

·   همه پیستون ها این هواپیما با سیستم هوا خنک کن سرد می شوند که نسبت به سیستم های آب خنک کن وزن کمتری دارند .

اوج استفاده از موتور های شعاعی در طول جنگ جهانی دوم بود . امروزه موتور های شعاعی یافت می شود ولی متداول نیستند . بیشتر هواپیما های امروزی اغلب از ساختار موتور های سنتی ( مانند موتور های چهار سیلندر تخت ) یا موتور های توربینی گازی جدید استفاده می کنند . توربین های گازی نسبت به موتور های شعاعی که برای تولید توان استفاده می شوند ، سبکتر هستند .

یکی از جاهای که شما هنوز می توانید تاثیر مفهوم موتور های شعاعی را در موتور دو سیلندره ببینید ، موتورسیکلت هارلی دیویدسون است .

 

 

نمای از موتور دو سیلندره هارلی که نمونه ای از موتور های شعاعی را نشان می دهد .

 

در موتور هارلی هر دو پیستون در یک نقطه به میل لنگ متصل هستند ، مانند یک موتور شعاعی . 

 

 

How long do you grow during puberty?
دوشنبه 16 مرداد 1396 01:20 ق.ظ
I am in fact grateful to the holder of this web site who has shared this
impressive article at here.
Why is my Achilles tendon burning?
شنبه 14 مرداد 1396 11:26 ق.ظ
Nice post. I was checking continuously this blog and I'm impressed!
Extremely useful information specifically the last part :
) I care for such information much. I was seeking this particular info for
a long time. Thank you and best of luck.
kathernaltmiller.weebly.com
جمعه 6 مرداد 1396 11:49 ب.ظ
It's genuinely very difficult in this active life to listen news on Television, thus I simply use world wide web for that purpose, and take
the hottest news.
Alda
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 08:45 ب.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely neatly written article.
I'll be sure to bookmark it and come back to learn more
of your useful information. Thanks for the post.
I will definitely comeback.
Tegan
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 01:34 ق.ظ
Pretty great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to mention that I've truly loved
browsing your blog posts. In any case I will be subscribing on your feed and I'm hoping you write again very
soon!
BHW
جمعه 1 اردیبهشت 1396 03:06 ق.ظ
Greetings! Very useful advice in this particular post!
It's the little changes which will make the most important changes.
Thanks for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

سلام خدمت بازدید کننده های محترم من علی 20ساله مدیر این وبلاگ هستم علاقه ی شدیدی به هواپیما دارم مخصوصاً هواپیمای مدل. از همه ی بازدید کننده های محترم خواهش می کنم که اگر مطلب یا مطالب خوبی دارند میتونن به ایمیلم ارسال کنن تا در وبلاگ به اسم خودشون ثبت کنم.
دوستدار تمام کسانی که عاشق آسمون و پرواز هستند.
ALIZADI72@YAHOO.COM
اینم شماره تلفن همراهم اگه کاری داشتید زنگ بزنید09371051004
مدیر وبلاگ : علی زادی

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • توی این ویلاگ به دنبال چه میگردید؟







نویسندگان